Ebbe a kategóriába várjuk azokat a stratégiai és programterveket bemutató pályázatokat, amelyek az adott város, település pozícionálása, egyedi márka-elemeinek meghatározása, az ahhoz kapcsolódó arculattervezés, valamint mindezekre épülő turisztikai piaci értékesítést támogató, vagy éppen befektetéseket szervező marketingtevékenységről szólnak.
- a város márkáját, imázsát tartalmilag építő területek, értékek, adottságok és tervek bemutatása,
- a város, település, térség adottságait, termékeit, vonzerejét, turisztikai szolgáltatásait, lehetőségeit értékesítő, azt támogató marketing program bemutatása és az ehhez kapcsolódó
- design megoldások, például arculattervezés saját kommunikációs felületeken, vásárolt felületeken, közterületen
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a tervezés folyamatának bemutatása, a főbb elemzési eredmények bemutatása,
- stratégiai célok felvázolása és indoklása,
- turisztikai szolgáltatásait, lehetőségeit értékesítő, azt támogató marketing program bemutatása
- az arculattervezés és eredményeinek bemutatásával, az arculati tervezés szakmai, elemzési megalapozásának bemutatása,
- az arculati tervezés folyamata a koncepció készítésének és a város marketing- és márkastratégiai törekvéseihez illeszkedő bemutatása,
- a kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása,
- az arculat elfogadottsága
Értékelési szempontok:
- stratégiai, koncepcionális megalapozottság,
- a tervezés folyamata,
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- a marketing megoldás relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város egészének marketingjéhez
- az arculat alkalmazásának szakszerűsége
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- a célok elérése, költséghatékonyság igazolása.