Ebbe a kategóriába várjuk azokat a marketingstratégiai és programterveket bemutató pályázatokat, amelyek az adott város, település pozícionálása, egyedi márka-elemeinek meghatározása, az ahhoz kapcsolódó arculattervezés, valamint mindezekre épülő különböző piaci értékesítést, imázsépítést támogató, vagy éppen befektetéseket szervező komplex marketingtevékenységről, tervekről, menedzsment, szervezeti megoldásokról szólnak.
- városmarketing stratégia készítésének, tartalmának indoklása
- a város márkáját, imázsát tartalmilag építő területek, értékek, adottságok és pozícionálási, belső és külső identitásának építését megalapozó tervek bemutatása,
- a város, település, térség adottságait, termékeit, vonzerejét, szolgáltatásait, lehetőségeit realizáló, azt támogató marketingprogram (pl. TDM-marketing, gazdaságfejlesztési marketing program) és üzenetrendszer bemutatása és az ehhez kapcsolódó
- design megoldások, például arculattervezés saját kommunikációs felületeken, vásárolt felületeken, közterületen.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a stratégiai tervezés folyamatának bemutatása, a főbb elemzési eredmények bemutatása,
- stratégiai célok felvázolása és indoklása,
- a város vonzerejét, szolgáltatásait, lehetőségei realizálását támogató marketing program bemutatása
- a város marketingstratégiai, identitás és márkaépítő törekvéseinek, az arculati tervezés folyamatának, koncepció készítésének, költségeinek bemutatása,
- a kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása,
- a stratégiai tervek, programok, arculat támogatottsága, elfogadottsága
Értékelési szempontok:
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- stratégiai, koncepcionális teljesség, megalapozottság,
- a tervezés folyamata,
- a marketing megoldások relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a városfejlesztés stratégiai és operatív törekvéseihez
- a pozícionálás, arculat alkalmazásának szakszerűsége
- kreativitás, egyediség
- a célok elérése, költséghatékonyság igazolása.