Pályázat a 2020-es pályázati időszakban az alábbi kategóriákban nyújtható be:
1. Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)
Az adott városban, településen, térségben megvalósított esemény, rendezvény-program, melynek célja valamely releváns (üzleti, szakmai, civil, lakossági (helyi, turisztikai), politikai stb.) célcsoport elérése, tájékoztatása, megnyerése, ezáltal az ismertség növelése, a pozitív városkép, imázs alakítása. A rendezvények széles köre pályázhat: a szakmai kiállítások, kulturális, sport, művészeti (zenei, színházi, film stb.) fesztiválok, turisztikai célú, hagyományőrző, gasztronómiai jellegűek egyaránt megjelenhetnek.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a rendezvény-esemény leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, helyszín, időpont, szervezők, támogatók, források stb.)
- rendezvényterv és esetleg a tervezési forgatókönyv bemutatása;
- a rendezvényt kísérő marketingtevékenység bemutatása;
- a rendezvény megvalósítását, eredményességét bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film; kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.)
- további információk elérhetősége pl. honlap
Értékelési szempontok:
- célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása, a rendezvény relevancia
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város marketingjéhez
- kreativitás, egyediség
- rendezvényszervezési szempontoknak való megfelelés,
- marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
- rendezvénycélok elérése, költséghatékonyság
A külső célcsoportok felé (nem a helyi lakosok és vállalkozások) irányuló, marketingprogramokkal és kampányokkal és az azok keretében megvalósuló - elsősorban kommunikációs megoldásokkal lehet pályázni:
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a kommunikációs eszköz, kampány leírásával;
- a kommunikációs terv és megfontolásainak bemutatása,
- a kampány üzenet-tartalmának, kreatív elemeinek bemutatása,
- a megvalósítás bemutatása, hatásainak jellemzése
- a külső kommunikáció eredményességének bemutatása, hatásossága és mérése, a költséghatékonyság célszerűségének bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- a kommunikációs megoldás relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város egészének marketingjéhez
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- kommunikációs célok elérése, költséghatékonyság igazolása.
A belső célcsoportok felé (pl. helyi lakosság, helyi szervezetek, vállalkozások stb.) irányuló marketingprogramokkal és kampányokkal és az azok keretében megvalósuló - elsősorban kommunikációs megoldásokkal lehet pályázni:
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a kommunikációs eszköz, kampány leírásával;
- a kommunikációs terv és megfontolásainak bemutatása,
- a kampány üzenet-tartalmának, kreatív elemeinek bemutatása,
- a megvalósítás bemutatása, jellemzése
- a belső kommunikáció eredményességének bemutatása, hatásossága és mérése, a költséghatékonyság célszerűségének bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- a kommunikációs megoldás relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város egészének marketingjéhez
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- kommunikációs célok elérése, költséghatékonyság igazolása.
Ebbe a kategóriába várjuk azokat a stratégiai és programterveket bemutató pályázatokat, amelyek az adott város, település pozícionálása, egyedi márka-elemeinek meghatározása, az ahhoz kapcsolódó arculattervezés, valamint mindezekre épülő turisztikai piaci értékesítést támogató, vagy éppen befektetéseket szervező marketingtevékenységről szólnak.
- a város márkáját, imázsát tartalmilag építő területek, értékek, adottságok és tervek bemutatása,
- a város, település, térség adottságait, termékeit, vonzerejét, turisztikai szolgáltatásait, lehetőségeit értékesítő, azt támogató marketing program bemutatása és az ehhez kapcsolódó
- design megoldások, például arculattervezés saját kommunikációs felületeken, vásárolt felületeken, közterületen
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a tervezés folyamatának bemutatása, a főbb elemzési eredmények bemutatása,
- stratégiai célok felvázolása és indoklása,
- turisztikai szolgáltatásait, lehetőségeit értékesítő, azt támogató marketing program bemutatása
- az arculattervezés és eredményeinek bemutatásával, az arculati tervezés szakmai, elemzési megalapozásának bemutatása,
- az arculati tervezés folyamata a koncepció készítésének és a város marketing- és márkastratégiai törekvéseihez illeszkedő bemutatása,
- a kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása,
- az arculat elfogadottsága
Értékelési szempontok:
- stratégiai, koncepcionális megalapozottság,
- a tervezés folyamata,
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- a marketing megoldás relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város egészének marketingjéhez
- az arculat alkalmazásának szakszerűsége
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- a célok elérése, költséghatékonyság igazolása.
- a különböző fejlesztési irányok, projektek pl. smart-city, helyi termék, kulturális, környezet- és egészségvédelem, szociális vagy éppen turisztikai akciók elfogadtatását, megvalósítását kísérő marketing és kommunikációs megoldások) - (Projekt-marketing)
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a projekt és a marketing tevékenység leírásával;
- a marketing szerepének bemutatása a projekt tartalmában,
- a projekt-marketing célok és célcsoportok bemutatása,
- a stratégiai és operatív marketing program megalapozási, elemzési hátterének és konkrét eszközrendszerének bemutatása, indoklása,
- a célok elérése érdekében végzett marketing tevékenység realizálásának bemutatása,
- a marketing program eredményességének, hatásosságának és hatékonyságának bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a program szakmai megalapozottsága,
- a marketingprogram relevanciája, a fejlesztési projektnek való megfelelés,
- tudatosság, integráltság a város, a település egész marketingjéhez,
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- a program eredményességének bemutatása.
Ha bármi kérdése merülne fel a kategóriákkal kapcsolatban, kérdéseit bátran felteheti a mim@uni-miskolc.hu email címen.