Ebbe a kategóriába olyan marketing megoldásokat várunk, melyek azért készültek, hogy a település, a város különböző fejlesztési stratégiai irányai pl. smart-city, belvárosfejlesztés, gazdaság, befektetésösztönzés, helyi termék, kulturális, környezet- és egészségvédelem, szociális vagy éppen turisztikai fejlesztés érdekében konkrét projektek, pályázatok, akciók készítésének, elfogadtatását, megvalósítását szolgálják, úgynevezett kísérő marketing és kommunikációs megoldások) - (Projekt-marketing).
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a projekt és a marketing tevékenység leírásával;
- a marketing szerepének bemutatása a projekt tartalmában,
- a projekt-marketing célok és célcsoportok bemutatása,
- a stratégiai és operatív marketing program megalapozási, elemzési hátterének és konkrét eszközrendszerének bemutatása, indoklása,
- a célok elérése érdekében végzett marketing tevékenység realizálásának bemutatása,
- a marketing program eredményességének, hatásosságának és hatékonyságának bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a program szakmai megalapozottsága,
- a marketingprogram relevanciája, a fejlesztési projektnek való megfelelés,
- tudatosság, integráltság a város, a település egész marketingjéhez,
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- a program eredményességének bemutatása.