Pályázat a 2024-es pályázati időszakban az alábbi kategóriákban nyújtható be:
1. Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)
Az adott városban, településen, térségben megvalósított esemény, rendezvény-program, melynek célja valamely releváns (üzleti, szakmai, civil, lakossági (helyi, turisztikai), politikai stb.) célcsoport elérése, tájékoztatása, megnyerése, ezáltal az ismertség növelése, a pozitív városkép, imázs alakítása. A rendezvények széles köre pályázhat: a szakmai kiállítások, kulturális, sport, művészeti (zenei, színházi, film stb.) fesztiválok, turisztikai célú, hagyományőrző, gasztronómiai jellegűek egyaránt megjelenhetnek.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a rendezvény-esemény leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, helyszín, időpont, szervezők, támogatók, források stb.)
- rendezvényterv és esetleg a tervezési forgatókönyv bemutatása;
- a rendezvényt kísérő marketingtevékenység és azok költségnagyságrendjeinek bemutatása;
- a rendezvény megvalósítását, eredményességét bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film; kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.)
- további információk elérhetősége pl. honlap
Értékelési szempontok:
- a rendezvényi célok, tartalmak relevanciája, célcsoportok meghatározása
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város marketingjéhez
- kreativitás, egyediség
- rendezvényszervezési szempontoknak való megfelelés,
- marketing eszközök cél- és szakszerűsége,
- rendezvénycélok elérése, költséghatékonyság
2. Marketingkommunikációs megoldások és tartalom kategória
A külső és belső célcsoportok felé (pl. a helyi jelenlegi és leendő lakosok, vállalkozások, befektetők, turisták stb.) irányuló, marketingprogramokkal és kampányokkal és az azok keretében megvalósuló - elsősorban kommunikációs megoldásokkal lehet pályázni:
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a kommunikációs eszköz, kampány leírásával;
- a kommunikációs terv és megfontolásainak (célcsoport, célok stb.) bemutatása,
- az ezsköz vagy kampány üzenet-tartalmának, kreatív elemeinek bemutatása,
- a megvalósítás bemutatása, hatásainak jellemzése
- a marketingkommunikáció eredményességének bemutatása, hatásossága és mérése, a költséghatékonyság célszerűségének bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- a kommunikációs megoldás relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város egészének marketingjéhez
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- kommunikációs célok elérése, költséghatékonyság igazolása.
3. Marketingstratégia, márka és identitásépítési, arculati program
Ebbe a kategóriába várjuk azokat a marketingstratégiai és programterveket bemutató pályázatokat, amelyek az adott város, település pozícionálása, egyedi márka-elemeinek meghatározása, az ahhoz kapcsolódó arculattervezés, valamint mindezekre épülő különböző piaci értékesítést, imázsépítést támogató, vagy éppen befektetéseket szervező komplex marketingtevékenységről, tervekről, menedzsment, szervezeti megoldásokról szólnak.
- városmarketing stratégia készítésének, tartalmának indoklása
- a város márkáját, imázsát tartalmilag építő területek, értékek, adottságok és pozícionálási, belső és külső identitásának építését megalapozó tervek bemutatása,
- a város, település, térség adottságait, termékeit, vonzerejét, szolgáltatásait, lehetőségeit realizáló, azt támogató marketingprogram (pl. TDM-marketing, gazdaságfejlesztési marketing program) és üzenetrendszer bemutatása és az ehhez kapcsolódó
- design megoldások, például arculattervezés saját kommunikációs felületeken, vásárolt felületeken, közterületen.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a stratégiai tervezés folyamatának bemutatása, a főbb elemzési eredmények bemutatása,
- stratégiai célok felvázolása és indoklása,
- a város vonzerejét, szolgáltatásait, lehetőségei realizálását támogató marketing program bemutatása
- a város marketingstratégiai, identitás és márkaépítő törekvéseinek, az arculati tervezés folyamatának, koncepció készítésének, költségeinek bemutatása,
- a kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása,
- a stratégiai tervek, programok, arculat támogatottsága, elfogadottsága
Értékelési szempontok:
- a célcsoport és célkijelölés indokoltsága,
- stratégiai, koncepcionális teljesség, megalapozottság,
- a tervezés folyamata,
- a marketing megoldások relevanciája,
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a városfejlesztés stratégiai és operatív törekvéseihez
- a pozícionálás, arculat alkalmazásának szakszerűsége
- kreativitás, egyediség
- a célok elérése, költséghatékonyság igazolása.
4. Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje
Ebbe a kategóriába olyan marketing megoldásokat várunk, melyek azért készültek, hogy a település, a város különböző fejlesztési stratégiai irányai pl. smart-city, belvárosfejlesztés, gazdaság, befektetésösztönzés, helyi termék, kulturális, környezet- és egészségvédelem, szociális vagy éppen turisztikai fejlesztés érdekében konkrét projektek, pályázatok, akciók készítésének, elfogadtatását, megvalósítását szolgálják, úgynevezett kísérő marketing és kommunikációs megoldások) - (Projekt-marketing)
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a projekt és a marketing tevékenység leírásával;
- a marketing szerepének bemutatása a projekt előkészítésében, tartalmának meghatározásában,
- a projekt-marketing célok és célcsoportok bemutatása,
- a stratégiai és operatív marketing program megalapozási, elemzési hátterének és konkrét eszközrendszerének bemutatása, indoklása,
- a célok elérése érdekében végzett marketing tevékenység realizálásának bemutatása,
- a marketing program eredményességének, hatásosságának és hatékonyságának bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a program szakmai megalapozottsága,
- a marketingprogram relevanciája, a fejlesztési projektnek való megfelelés,
- tudatosság, integráltság a város, a település egész marketingjéhez,
- kreativitás, egyediség
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége,
- a program elfogadottsága, hatásosságai, költség-oldali eredményességének bemutatása.
Ha bármi kérdése merülne fel a kategóriákkal kapcsolatban, kérdéseit bátran felteheti a mim@uni-miskolc.hu email címen.